Warning: Memcache::addserver() expects parameter 2 to be long, string given in /home/pinged2/webapps/maranathagr/libraries/joomla/cache/storage/memcache.php on line 84
 AZYMOI
spacer.png, 0 kB

alt

" Η έρημος και η άνυδρος θέλουσιν ευφρανθή δι' αυτά, και η ερημία θέλει αγαλλιασθή και ανθήσει ως ρόδον."

Ησαίας 35,1 

 
            ΜΑΡΑΝΑΘΑ!
     Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΥΧΗ
     ΕΛΑ ΧΡΙΣΤΕ ΞΑΝΑ!

    
    ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ  2019      

Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
       1 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30  31   

spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
AZYMOI
Συντάχθηκε απο τον/την Εκδότης   

alt"Καθαρίσθητε λοιπόν από της παλαιάς ζύμης, δια να είσθε νέον φύραμα, καθώς είσθε άζυμοι. Διότι το πάσχα ημών εθυσιάσθη υπέρ ημών ο Χριστός" Α΄ Κορινθίους 5/ε΄ 7

Είναι γνωστό ότι στο Λόγο του Θεού η ζύμη, το ζυμάρι εικονίζει την αμαρτία. Ο απ. Παύλος, με αφορμή την σοβαρή αμαρτία κάποιου μέσα απ' την εκκλησία της Κορίνθου και την επείγουσα ανάγκη να "εκβληθή" αυτός από τις τάξεις της εκκλησίας, εκμεταλλεύεται την ευκαιρία να αναφερθεί στη ζύμη της αμαρτίας και να μεταφέρει τη σκέψη μας στην παλαιά Εβραϊκή εορτή των αζύμων, περιγραφή της οποίας βρίσκουμε στο βιβλίο της Εξόδου 12/ιβ΄ 15-20.

Το χαρακτηριστικό αυτής της γιορτής ήταν η παντελής απουσία ζύμης στο σπίτι που γιόρταζε. Η γιορτή διαρκούσε επτά ημέρες και άρχιζε στις 14 του Νισάν, με σύναξη αγία, το Πάσχα, και τελείωνε στις 21 του ίδιου μήνα πάλι με σύναξη αγία. Η τήρηση της γιορτής ήταν πολύ αυστηρή "όστις φάγει ένζυμα… η ψυχή εκείνη θέλει εξολοθρευθή εκ του Ισραήλ" (15).

Ο απόστολος ονομάζει τους πιστούς "άζυμους" δηλαδή χωρίς αμαρτία, καθαρούς, αγίους. Τους θεωρεί ότι βρίσκονται μέσα στο επταήμερο των αζύμων και η συμπεριφορά τους, η ζωή τους θα πρέπει να είναι ανάλογη, καθαρή από την παλιά ζύμη, κάθε τι αμαρτωλό που είχαν στο παρελθόν τους. Εκείνο που τους καθάρισε από την αμαρτία και τους έκανε άζυμους, αγίους ήταν η πίστη στην θυσία του Χριστού. Η ημέρα της αποδοχής αυτής της θυσίας για τον κάθε πιστό, αποτελεί το πάσχα του χριστιανού, την έξοδό του, τη σωτηρία του, χαρά μεγάλη στον Ουρανό, σύναξη αγία, και ταυτόχρονα είσοδο του νέου πιστού στη πνευματική γιορτή των αζύμων. Είμαστε άζυμοι γιατί θυσιάστηκε για μας ο Χριστός.

Κατά συνέπεια η ζωή μας από 'δω και πέρα συμβολίζεται με το επταήμερο της εορτής των αζύμων. Όλη η ζωή μας εν Χριστώ είναι μια γιορτή. Μια γιορτή για τον καθαρισμό μας από την αμαρτία, για τη νέα αγνή καρδιά που ο Κύριος κτίζει πλέον μέσα μας. "Πλύνον με, και θέλω είσθαι λευκότερος χιόνος" Ψαλμός 51/να΄ 7. Για τις υποσχέσεις Του και την αιωνιότητα που απλώνεται μπροστά μας.

Αφού λοιπόν, με τη χάρη του Κυρίου, βρισκόμαστε μέσα στη γιορτή των αζύμων, δεν θα πρέπει να γιορτάζουμε χωρίς την παλιά ζύμη της αμαρτίας; "Ώστε ας εορτάζομεν, ουχί με ζύμην παλαιάν, ουδέ με ζύμην κακίας και πονηρίας, αλλά με άζυμα ειλικρινείας και αληθείας" Α΄ Κορ. 5/ε΄ 8. Δεν μπορούμε πια να πορευόμαστε στη ζωή μας όπως παλιά. Δεν γίνεται να κρατάμε μέσα μας κακία και πονηρία, αλλά η ζωή μας ολόκληρη να διακρίνεται από ειλικρίνεια και αλήθεια.

Όλη η ζωή μας σαν Χριστιανοί, από τότε που γνωρίσαμε το Χριστό, είναι μια γιορτή, η γιορτή των αζύμων, που ξεκίνησε από το πάσχα μας, τη θυσία του Χριστού για μας, σύναξη αγία, χαρά στον Ουρανό και θα τελειώσει, με το πολύ Του έλεος, τη μέρα της δόξας, στην Ανάσταση των δικαίων. Τότε που σε μεγαλοπρεπή σύναξη αγία πάλι, θα δώσει ο Κύριος της δόξας το στέφανο της δικαιοσύνης σ' όλους εκείνους που, τον αγώνα τον καλό αγωνίστηκαν, το δρόμο τελείωσαν, την πίστη διατήρησαν και τώρα επιποθούν την επιφάνειά Του (Β΄ Τιμ. 4/δ΄ 8,7).

                                                                                                                                              παύλος σωτηρόπουλος

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 02 Μάιος 2013 12:59
 
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB